zaterdag 16 februari 2019

Jargon


   “Hallo Walter, kan jij ook even komen en de computer even de computer laten, dan kan ik overdragen. Ik ben hier al van elf uur gisterenavond en wil straks wel mijn bed in” zucht Bert.
   ”Ja, sorry, ik was het verpleegplan van mevrouw Stoffels aan het doorkijken. Ik ben haar mentor zoals je weet. Zij heeft gisteren een impulsdoorbraak gehad en is daarop gesepareerd lees ik?” reageert Walter.
   ”Ik heb de dienstdoende arts er nog wel bijgehaald, maar ze was echt vreselijk grensoverschrijdend bezig, zie hield de hele tent wakker. Volgens de dienstdoende arts was een prikkelarme omgeving op dit moment het beste.
De hoofdwacht had de separeer geregeld, maar ik loop even de kamers verder af” gaat Bert verder.
   ”Ik begin even bij Kees. Kamer 112. Daar is vannacht een klein brandje geweest. Kees had zijn broek in de brand gestoken. Hij heeft verder geen letsel, maar wilde niet dat ik de brand kwam blussen. Ik heb de bodyguard gebruikt. Janine en Barry, van de Landgraaf, kwamen ter assistentie. met FAH kwam Kees wel tot bedaren en konden we het brandje blussen”
   ”Is de BHV-plus ploeg niet geweest?” wil John weten.
   ”Ja, maar toen hadden wij de boel al weer onder controle. Het enige wat ze gedaan hebben in (is) de brandmelder gereset. Mevrouw Hansen heeft een goede nacht gemaakt. Gerard is tot middernacht enorm dwangmatig geweest, telde tot bloedens toe alle tegeltjes rondom zijn wastafel. Ik heb hem zonodig medicatie gegeven.De heer De Jong is rond drie uur op weg naar het toilet gevallen. Ik vermoed dat hij gestruikeld is over zijn deken. Het is ook zo donker op zijn kamer” vertelt Bert.
   ”Ja, die noodverlichting, onder zijn bed is nog steeds niet gemaakt. Ik bel vandaag de TD.” antwoordt Walter.
   ”Ha, ja en dan Onno. Ik moest hem bij de eerste ronde wekken voor toiletbezoek, zegt ‘ie als hij op de rand van het bed zit dat hij wel een portie klappen zal geven”
   ”O ja, en wat heb je gedaan? De vorige keer dat hij zo reageerde, konden we hem daarna platspuiten” reageert John.
   ”Nee, zover heb ik het niet laten komen. Onno is gewoon een leuke, maar soms wat vreemde man. Ik heb hem gezegd dat het niet verstandig was zulke dingen te zeggen, omdat ik veel sterker ben en als hij dat wilde uitproberen even mee moest lopen”
   ”En toen?” wil John weten.
   ”Toen niets, hij gaf mij een aai over de bol en zei dat het een grapje was. Ik denk trouwens dat je hem vandaag wat moet assisteren bij z’n ADL want hij stinkt, misschien is een keertje extra onder de douche geen overbodige luxe.”
   ”Met mevrouw Van Tiel gaat het wel weer beter, denk ik. Ik heb haar vanmorgen al getempt. Temp was prima, nog wel wat verhoging, maar geen koorts meer. Ik zou haar nog lekker in bed laten, maar even niet naar het DAC-huis.”
”Ja, lijkt mij best. Ik zal ze nog wel even bellen, want ik meende dat ze vandaag met DAC nog een dagje weg ging.”
   ”Dan heb ik eigenlijk nog een dingentje. Ik zag dat bij Gerard de zonodig medicatie op is. Als jullie toch medicatie moeten nakijken, bestel dan direct nieuwe zonodig voor Gerard.”
   ”Oké, dat was het dan. Ik ben er weg van mensen, ik ga naar huis, onder de wol. Het was me het nachtje wel weer. Rustige dienst jullie.”


Gerelateerde afbeelding


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Less is more

Zo'n beetje elk bedrijf in ons land heeft vacatures. Dat is op zich geen opzienbarend nieuws, maar wat bijzonder is, is dat er meer vaca...