vrijdag 15 februari 2019

Vaderswerk


“Wat doet jouw vader voor werk?”
“Mijn vader doet voor werk?” Kelly moet even nadenken.
“Hij doet voor werk” herhaalt ze. Ze kijkt schuin omhoog alsof het daar geschreven staat.
“Hij doet voor werk ….” Kelly kijkt mij aan. “Ik weet het niet.”
“Echt niet?”
“Ik weet het echt niet,” zucht Kelly.
“Doet hij niets?” vraagt Jos.
“Hij doet wel iets!”
“Hij gaat ’s ochtends van huis met een broodtrommeltje en …..”
“Nee, roept Kelly,  hij gaat vannacht altijd weg.”
“Hij gaat dus ’s nachts weg,” herhaalt Jos.
“Ja soms, soms weg,” hakkelt Kelly, die dit eigenlijk toch wel vreemd lijkt te vinden.
“Wanneer komt hij weer terug dan?” vraagt Jos, die nu toch wel nieuwsgierig geworden is.
“Volgens mij heel laat.” Kelly maakt daarbij een grote zwaai met haar rechterarm alsof ze wil laten zien hoe lang haar vader weg is.
“Als de dag voorbij is, dan komt hij thuis.”


Afbeeldingsresultaat voor vaders werk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Less is more

Zo'n beetje elk bedrijf in ons land heeft vacatures. Dat is op zich geen opzienbarend nieuws, maar wat bijzonder is, is dat er meer vaca...